lördag 20 december 2008

Vilken lyx!

När jag handlade julklappar igår så frågade expediten om jag ville ha varorna inslagna. Vanligtvis brukar jag svara nej, dels för att kön ska flyta (blir själv irriterad när paket efter paket ska slås in och man aldrig kommer framåt i kön) dels för att jag tycker synd om alla expediter som måste slå in så många paket under julhandeln, dom måste ju spy av att bara se ett paket när julafton sedan infaller! I år har jag dock tackat ja till att få mina paket inslagna i butiken. Jag brukar nämligen ha som tradition att slå in alla julklappar dagen innan julafton i tron om att det är mysigt och skapar julstämning, naturligvis har jag glömt hur trött jag var på eländet efter 4 paket året innan. Men inte i år, icke! Och jag måste erkänna att det känns oerhört lyxigt att komma hem och ta ur ett färdiginslaget paket ur påsen!

Inga kommentarer: