onsdag 10 december 2008

Flyttstäda

För en tid sedan läste jag i Bambis blogg om en urdålig flyttstädning. Jag blir så irriterad över folk som inte flyttstädar ordentligt! Men det är klart - vem bryr sig? Det är ju inte dom själva som ska bo där längre, inte deras problem, kanske märker dom nya inget... Vi hade samma problem när vi flyttade till vårt nuvarande hem. Förra lägenhetsinnehavaren sa att hon hade städat halvt ihjäl sig, sedan skyllde hon på begravningar och tidsbrist... Jag skällde ut henne och menade på att har hon inte tid att flyttstäda får hon leja någon till det (som vi gjort med lägenheten vi flyttade ifrån!) Jag kontaktade fastighetsägaren och fick närmare 2000 i ersättning från dem. Jag är skitnoga med här med flyttstädning, ens nya hem ska kännas fräscht och välkomnande, jag ska kunna lägga mig i badet omgående eller börja baka på direkten om jag så vill!!!

3 kommentarer:

Mia sa...

ja fy vad irriterande det är när de inte är städat ordentligt. När vi flytta hit till huset hade en städfirma städat huset, o då litar man ännu mer på att de görs ordentligt. men nej fy vad dåligt de va o de var sånna enkla små saker som var skit irriterande, så de fick komma tillbaka o städa. man vill inte flytta in o andra folks skit i sitt hus. bläää!

Anonym sa...

Ja det finns verkligen inget äckligare än att komma till sitt nya hem och behöva ta hand om andras skit! Då ska man ha kommit överens om det i förväg så att man är förberedd, som vi som fick komma in i vår nya en vecka tidigare om vi flyttstädade. Då vet man ju om det, annars skulle jag bli rasande!

Frida - Doula i Östergötland sa...

Mia: Det är så jäkla tråkigt att det ska behöva konflikter om så självklara saker, som om man inte hade nog med att flytta grejer!

anna: Ja, har man en överenskommelse så är det ju lugnt, då är man liksom inställd på att få röja i andras skit. Men vi trodde verkligen att kvinnan som bodde här var seriös och pålitlig, hon gav ett sånt intryck och var väldigt trevlig, så jag hade inte ens en tanke på att vi skulle behöva komma till en ostädat lägenhet, då blir smällen ännu hårdare känns det som!