fredag 26 december 2008

Ekonomisk summering av julen 2008

Vi bestämde oss för att inte drabbas av julens köphysteri i år, ja mycket på grund av att vi inte har råd men också för vi inte ville eller orkade i år - sjukt vad mycket pengar julhandeln omsätter! Jag kände, och jag tror att jag talar även för Claes, att trevligt sällskap och gemenskap var viktigare än julklappar i år. Vi handlade julklappar till 15 barn, maxgränsen var 100 kr och en (1 st) julklapp per barn undantaget vår egen tös som fick några fler. Utöver det handlade Claes och jag tre julklappar var till julklappsspelet, dessa klappar kostade mellan 40-100 kr/st. Totaltsumman för årets julklappar landade på dryga 1200 svenska riksdaler. Tolv hundra är tolv hundra men i julklappsavseende tycker jag det är helt okej, speciellt med tankte på hur många vi handlade till. Jag tycker inte heller att vi handlade "skit" bara för handlandets skull utan det verkade som att klapparna uppskattades. Tilläggas bör att vi inte hade behövt köpa en enda för alla barn fick mer än tillräckligt ändå!

2 kommentarer:

Anonym sa...

De där va bra gjort..Inte många som lyckas komma undan så billigt på jul, är sån hysteri! Så kul att du är trogen läsare..;)

Haha..läste om TENS historian..haha..
En elektrod trillade av igår och jag glömde stänga av men innan jag tog i den och det va inte skönt!!

Anonym sa...

Usch jag vågar inte ens räkna ut vad vi handlade för i år... 21 klappar blev det iaf. Till både stora och små.