onsdag 14 januari 2009

Om mig

Sofia vill att jag gör detta och jag är inte den som är den även om jag bävar inför hur lång tid det här kommer att ta!

Tio första
Första bästa kompis: Barndomskompisen Sanna
Första bil: Skrotbilen som för mig framåt idag, en Opel Astra kombi -94
Första kärlek: hemligstämplat
Första husdjur: undulaten Jocke
Första semester: ingen aning, första utlandssemestern gick iaf till Florida och New York, jag gick på mellanstadiet
Första jobb: som undersköterska på Kvarnbackens äldreboende det året jag tog studenten (nepp, jag hade aldrig jobbat innan dess, på somrarna slappade jag)
Första köpta skiva: ingen aning, säkert någon Absolute Music-skiva eller något pojkband
Första piercing: om hål i öronen gills så är det dessa, annars har jag inga piercingar
Första konsert: Mora träsk, gratiskonsert i trädgårdsföreningen

Nio senaste
Senaste alkoholdrycken: cider på nyårsafton
Senaste bilfärd: hem från mamma-barn-fika hos Pernilla och Liam i Bankekind
Senaste filmen du såg: Pineapple Express
Senast ringda telefonsamtal: till min egen mobil för att spåra den eftersom den var spårlöst försvunnen (låg i min ficka)
Senaste bubbelbadet: i Simhallen någon gång för många år sedan
Senast spelade CD-skiva: spelar aldrig skivor, har all musik på datorn
Senaste kyss: några dagar sedan
Senaste gången du grät: till sista avsnittet av Himlen kan vänta
Senaste måltiden: dagens kvällsmål, knäcke med ost, gurka och tomat, vatten att dricka

Åtta har du någonsin
Dejtat en av dina bästa kompisar: nope
Blivit arresterad: inte det heller
Blivit kär vid första ögonkastet: Neeej (fy vilken tråkig männsika jag är!)
Fastnat med blicken i någons urringning: JA! Sitter man i kassan och har tuttar i ögonhöjd hela dagarna under sommarhalvåret är det oundvikligt
Sagt att du älskar någon utan att mena det: Nix pix
Haft ett one night stand: *piiiiiiiiiiip*
Busringt till någon: Japp

Sju saker du har på dig
1. huvtröja
2. linne
3. BH
4. mjukisbrallor
5. trosor
6. halsband
7. glasögon
(nej, inga ringar, brukar lägga av mig dom inomhus)

Sex saker du har gjort idag
1. motvilligt stigit ur sängen
2. ätit frukost
3. lämnat och hämtat bebisen på dagis
4. träffat mammor och barn i föräldragruppen
5. syndat
6. sett Uppdrag granskning om oseriös handel med hundar och blivit irriterad på puckade männsikor

Fem favoritsaker utan rangordning
1. Selma, min eviga bebis
2. kakor
3. pengar
4. skriva och läsa bloggar
5. min mobil

Fyra personer du kan berätta allt för:
Det finns bara en person som jag berättar precis ALLT för om jag vill och behöver och det är Claes. Men jag har även en del bra vänner som jag litar på och som jag kan anförtro mig åt.

Tre val
Blått eller rött? Rött
Sommar el vinter? Sommar
Choklad el chips? Choklad

Två saker att göra innan du dör
Se Selma och hennes eventuella syskon växa upp och få egna barn
Ha närvarat vid förlossningar som doula

En sak du ångrar
Jag ångrar ingenting!

Fyra personer du vill ska göra samma blogginlägg
Ullis, Maya & Maximilans latte-mamma
anna med det lilla a:et
Anna Drott, även känd som Viktdrottningen
Alexandra, hon som är född att bli kändis

3 kommentarer:

Titti sa...

Ja! Vi var på Ohlsons idag...:-) Sambon fastnade för skinntyget..Så kanske blir det ett sådant.

Anonym sa...

Jag har redan gjort den en gång!
http://stilettklackarochbarnvagn.blogg.se/2008/december/utkast-tio-forsta.html

Frida - Doula i Östergötland sa...

Då slipper du göra den en gång till! :-)