lördag 31 januari 2009

"As mild as pure water"

Tittade just igenom innehållsförteckningen på ett paket Natusan våtservetter som vi haft liggades länge, innehåller vatten - och 14 andra ingredienser! Tack och lov att jag tog mitt förnuft till fånga relativt tidigt av slutade använda dessa äckliga servetter. Tacka vet jag vanliga hederliga tvättlappar och lite vanligt H2O. Precis lika smidigt att ha med som tvättservetter. Bara blöta, lägga i en plastpåse och stoppa i väskan. Det spelar ingen roll hur milt det än påstås vara, för mig räcker det att jämföra innehållet i tvättservetterna med innehållet i vatten.

4 kommentarer:

johanna 27 år, Linköping sa...

Här hemma städar jag med våra våtservetter! hur smidigt som hellst att putsa kranar osv med =). Det är ju dock inget vidare på små bebisrumpor!

Frida - Doula i Östergötland sa...

A vilket bra tips, jag har nämligen tre paket liggandes! Här ska städas! :-)

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Billigare också!

Kram!

Frida - Doula i Östergötland sa...

Ja, det också, ytterligare en anledning!

Kramis!