tisdag 13 januari 2009

Kycklingpasta Indonesien

4 portioner, 6,5 point/portion
225 g tagliatelle
3 kycklingfiléer à 125 g
3 paprikor (gärna i olika färger)
1 purjolök
1 vitlöksklyfta
1 tsk flytande margarin
2 dl kokosmjölk (max 6 %)
1 tsk salt
1 tsk mald ingefära
1 tsk sambal oelek

Koka pastan enligt förpackningens anvisningar. Skär kycklingen i bitar. Kärna ur och strimla paprikorna. Strimla purjolök och vitlök. Bryn kycklingen i margarinet i en stekpanna. Lägg i grönsakerna och låt dem fräsa med. Häll på kokosmjölken och krydda med salt, ingefära och sambal oelek. Låt allt koka några minuter. Blanda ihop den kokta pastan med kycklingröran och servera.

Min kommentar: Mumsigt värre, ska inmundigas fler gånger!

2 kommentarer:

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Saaaablar vad hungrig jag blev nu då! Å här sitter jag på jobbet...:)

Tack för receptet!

Kram!

Frida - Doula i Östergötland sa...

Stackare, nästan så jag vill komma med en matlåda åt dig! :-)

Hoppas fler än du har nytta av att jag lägger ut recepten!