fredag 23 januari 2009

Hjälp, ge mig råd!

Igår blev vi erbjudna plats på vårt förstahandsval vad gäller förskolor åt Selma, lite närmre och en "bättre" förskola. Vi vill ju att hon ska gå där men är samtidigt tveksamma att till att flytta henne. Känner mig så elak på något sätt, att nu när hon känner sig trygg på Paviljongen flytta henne och börja om på nytt om tre månader. Nya relationer och nya band som ska knytas och en ny trygghet som ska etableras. Visserligen har den här inskolningen gått utan problem och hon har väldigt lätt för nya miljöer, verkar vara väldigt trygg i sig själv, men ändå, jag känner mig elak... Måste bestämma oss till på måndag :-/ HJÄLP!

5 kommentarer:

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Min erfarenhet är att barnen sällan mår dåligt av en sådan förändring. Eran lilla Selma är så liten, så om ni gör en ordentligt inskolning på det nya stället så blir det inte konstigare än det var första gången.

Kram kram!

Anonym sa...

Jag förstår du känner så. Men jag tror inte det blir något problem för er. Det är många som byter förskola så, och ingen har mått dåligt av dte än så länge. Alla vet att man vill ha dagisplats så nära hemmet som möjligt. mycket för skolkompisar och så sen längre fram! =)

Anonym sa...

Är det en förskola ni verkligen vill ha kommer ni säkert att ångra er om ni inte byter. Är nog inget som S tar skada av som de andra har sagt. Hon har ju fixat den här förändringen i livet galant så hon tar nog nästa med ro oxå får vi hoppas!

Anonym sa...

Jag håller med ovanstående talare. Har du kontaktat det nya dagsiet förresten? Vi fick erbjudande om plats för Edvin i mars, men det är alldeles för tidigt.

Frida - Doula i Östergötland sa...

Det är nog så, just nu är vi inne på att byta och det är nog det som gäller även på måndag när jag ringer till kommunen.

Ida: Jag har inte varit i kontakt med det helt nya som ligger i ert område. Vi nöjde oss med att stå kvar i kön till Eken i och med att vi faktiskt ändå fick en plats.
Tackade ni nej till den platsen då eller? När blir/blev Edvin 1?