måndag 5 januari 2009

Kycklingfilé i paket

4 portioner, 4,5 points/portion
4 kycklingfiléer (á 125 g)
4 dl fryst bladspenat
2 dl fraiche (max 8 %),
1 krossad vitlöksklyfta
2 stora tomater
50 g ädelost (max 17 %)
salt och peppar

ugnsfolie

Gör så här:
Sätt ugnen på 200 grader. Skär kycklingfiléer i tjocka skivor. Tina spenat och krama ur vattnet. Blanda spenat med fraiche och vitlök, krydda med salt och peppar. Skiva tomater. Riv av 4 bitar folie som är 25x25 cm. Fördela spenatröran på foliearken. Lägg på tomatskivor och kycklingbitar. Salta och peppra. Strö på smulad ädelost. Vik ihop folien till täta paket. Baka i ugn 20 minuter. Servera med kokt potatis (1 potatis=1 point, valfri mängd potatis=2 point).

Min kommentar: En ätbar rätt, inte gott, inte äckligt, smakade inte så mycket (kanske för att vi glömde osten). Kan väl äta det igen men jag tror inte att jag kommer att bli sugen på det.

4 kommentarer:

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Tror säkert att det kan bli gott det där, om man har i osten, och sen är min erfarenhet att man måste ha i mer kryddor än det som står i recepten...

Viktklubb är inte så krångligt när man väl sätter sig in i det. :) Jag har varit med där sedan i augusti, men inte särskilt aktiv...

Hoppas det funkar med viktväktarna! Du hade väl testat det innan va!?

Trevlig kväll!

Frida - Doula i Östergötland sa...

Anna Drott: Jo, det var nog en miss att glömma osten! :-)

Jag antar att det är som med allt annat - lätt när man kan det, svårt innan. Tyckte Viktväktarna också var ganska krånglig i början förra gången. Men orkade inte anstänga mig med Viktklubb, vilket jag kanske borde eftersom jag trots allt betalat för tjänsten :-/

Har du erfarenhet av både VK och VV? Vilket föredrar du?

Anonym sa...

Haha, bra betyg! Inte äckligt, inte gott! Hejar på dig och försöker lite jag med! Har dock inte bestämt taktik. Antagligen blir det ngt eget hopkok.

Frida - Doula i Östergötland sa...

anna: Det funkar nog med ditt egna hopkok också ska du se, det viktigaste är ju att man blir mer medveten om vad man äter och inte småäter mellan målen, vilket jag var mästare på innan!