fredag 15 augusti 2008

Vad önskar DU att du visste hände EFTER förlossningen?

Ovanstående rubrik finns på en av trådarna i FL:s forum. Mitt svar lyder som följer:

-att man faktiskt FÅR känna att man behöver landa lite innan man tar upp bebis på bröstet, att man känner sig redo, om det så tar 1 sekund eller 10 minuter

-att det är NORMALT att känslorna inte kommer på en gång, att det inte oftast är kärlek vid första ögonkastet utan att kärleken växer sig stark med tiden. Att man inte ska vara rädd för "konstiga" tankar så som: Jag ångrar mig, Jag vet ingenting, Jag klarar inte det här, Jag vill ha tillbaks mitt gamla liv, Är det här verkligen mysigt? osv...

-att man sällan får höra om det jobbiga och svåra, utan oftast bara bjussas på solskenshistorier om hur rosensött och underbart allt är att få barn

-att det blir bättre med tiden

-att det är underbart att va förälder när man lärt känna sitt barn och kärleken är långt mer stark än vad Karl-Alfred nånsin kommer att bli...
;-D

Vad önskar du att du visste hände efter förlossningen?

Inga kommentarer: