måndag 11 augusti 2008

Riktiga skor

Idag var vi och köpte Selmas första "riktiga" par skor! Med riktiga menar jag såna med riktig, ordentlig sula, innan har hon bara haft babyskor. Men nu är lillan stor (större), leker ju i sandlådan och vill va ute och gå med lära-gå-vagnen så nu tyckte vi det var dax för ett par riktiga skor. Har man inte gått i ett par skor innan så är det sannerligen inte det lättaste att göra, lite klumpigt såg det ut och hon snubblade på sina fötter några gånger. Inte så konstigt kanske med tanke på att skorna nog är några storlekar för stora men det fanns inga i mindre storlek, kanske inte är tänkt att 8-månadersbebisar (hon är faktiskt inte 9 mån förrens om en (1) vecka!) ska ha riktiga skor, vad vet jag...

Min lilla bebis blir SÅ stor SÅ snabbt! Riktiga skor och allt... Och idag tog hon sitt allra första steg. Det var ett pytte-steg men det VAR ETT STEG!!! Tänka sig, när jag gick igenom kläder innan hon föddes kändes storlek 74-80 sååå avlägset, "så stor ska inte min lilla bebis bli, åtminstone inte på några år"... Och nu har hon RIKTIGA SKOR!!!

1 kommentar:

gizttis sa...

Gick hon sitt första steg , gratulerar hon börjar bli en stor flicka nu.