tisdag 19 augusti 2008

Lyckan är total,

nya IKEA katalogen är här! Ja, ja, jag vet att de flesta redan tjuvkikat i den på nätet, det har väl jag med gjort, så det så! Men inget går faktiskt upp emot när den "riktiga" katalogen, dvs pappersupplagan, dimper ner i brevlådan.

Tog på dottern galonbrallorna, satte pluggen (nappen) i mun och placerade henne i kattlådan där hon kan roa sig i evigheter. Själv bänkade jag mig brevid på en bänk (*hi, hi*) med den underbara katalogen och en god chokladbar och förlyttade mig till drömmarnas land.

Säg den lycka som varar för evigt, för mig varade den i 5 minuter. Selma bestämde sig då för att absolut inte vilja ha nappen i munnen utan istället doppa den i och leka med den i sanden. Allt annat hon kunde hitta så som sand, sten, pinnar, ruttna vinbär, gräs, löv och dylikt skulle däremot stoppas i matintaget...

1 kommentar:

gizttis sa...

Jag har också upplevt lyckan av att den nya Ikeakatalogen damp ner i brevlådan, men finner dock ännu mera nöje av att shoppa på Ikea, det är som om jag inte kan få nog.
Kram