torsdag 7 augusti 2008

Akta dig för att bli gammal

Jag blir både arg och ledsen när jag ser detta: http://anytime.tv4.se/webtv/?progId=651085


Hur mycket ska man egentligen spara in på äldre människor? Jag tycker att gränsen är nådd för länge sen! Det är som att äldre människor inte är något värda, de ska bara förvaras till de slutar belasta övriga samhället. För det känns verkligen som att politiker bara ser äldre människor som en belastning, som en börda som slukar pengar, pengar de hellre vill lägga på något viktigare än människor som ändå snart ska lämna jordelivet och skatteplikten.

Är det något det ska statsas pengar på så är det väl äldre, att ge människor en värdig sista tid. Jag tycker så otroligt synd om dessa äldre människor, vars kanske enda sociala kontakt är den dagliga matleveransen, som nu ska få hem kalla matlådor för en hel vecka. Var finns värdigheten i det?! Är det inte nog att inte kunna laga sin egen mat själv, att inte ha nån att sitta mittemot vid köksbordet, ingen som frågar hur det smakade! Jag blir så ledsen...

Inga kommentarer: