söndag 2 november 2008

Jag bara undrar!

Varför forskar man ens kring detta huruvida "små" mängder alkohol skadar eller inte skadar barn?! Kan man inte bara acceptera att alkohol är ett gift och inte bör drickas under graviditeter. Läggs det pengar på sån här forskning bara för att man ska kunna ta sig ett glas vin med gott samvete? Är det verkligen så svårt att avstå från alkoholhaltiga drycker under de få månader av sitt liv som man bär på ett barn?! Jag bara undrar...

Personligen skulle jag inte dricka under en graviditet, jag går på linjen att "det jag äter/dricker, äter/dricker också min bebis." Jag skulle aldrig hälla vin i min bebis nappflaska!

Vidare kan man ju fundera på vad som är "liten mängd." Är inte det ganska relativt?!

2 kommentarer:

Sara sa...

Håller helt med shiedig!!!!!!!!

Sara sa...

ojdå vad konstigt det blev......

jag skulle bara skriva att jag håller med dig, helt sjukt att de lägger pengar på sån forskning....fast det är tydlgien vanligare än man tror att kvinnor smådricker lite under grav. har att göra med att mammorna blir äldre och mer är "vana" att vardagsdricka....usch usch....