torsdag 20 november 2008

1-årsdagen till ända

Nu är Selma 1 år fyllda, kan knappt fatta det! Dagen blev jättelyckad - Selma stortrivdes med att ha alla gäster omkring sig och roades av alla barn, hon fick jättemycket fina och bra presenter och tårtorna som jag bakat fick nästintill stående ovationer, kul!

Men alltså det går ju inte att sticka under stol med att lika underbart och roligt som det är att göra allt detta för sitt barn (eller för sin egen skull kanske det är?) lika jobbigt är det. Idag har vi mest tagit det lugnt och samlat nya krafter inför nästa omgång firande som sker på lördag, det ser vi fram emot, ska bli kul!


7 kommentarer:

[] Sabine [] sa...

ohh ett stort gratttias till Selma... kram

Anonym sa...

Grattis Selma!

Anonym sa...

Grattis i efterskott Selma!!!
O vilka smarriga tårtor! Hur har du gjort namnet?

Frida - Doula i Östergötland sa...

Selma hälsar och tackar!

anna:
jag smälte blockchoklad och spritsade ut på bakplåtspapper, lät stelna och sedan lossade jag det med en vass, tunn kniv. Kladdigt värre och inte helt lätt kan jag säga!

Mia sa...

grattis Selma! (i efterskott) såg ut som ni haft en toppen dag! kramar från Mia o Neo

Anonym sa...

Spritsade? Fick du alltså köra ner all smält choklad i en sprits först? Kändes krångligt. Men såklart måste jag göra ett försök jag med! Tänker satsa på chokladtårta! Är nog inte mkt öppet nyårsdagen så jag får baka själv jag med. Ska leta recept först bara...

Frida - Doula i Östergötland sa...

Ja, det var inte helt enkelt och absolut inte kladdfritt. Skulle jag göra det igen skulle jag nog göra en liten mindre sprits av bakplåtsapper, känns som att den skulle vara mer lätthanterlig och så kan man göra ett mindra hål än vad som finns till spritsen.

Är du intresserad av recept på en himmelsk god fransk chokladtårta så hojta till!