måndag 10 november 2008

Dagis!!!

Oj, oj, oj, vad verkligt "livet efter föräldraledigheten" blev helt plötsligt. Tidigare har det känts så avlägset, funnits i bakhuvudet men ändå legat liksom i framtidens sköte... Med ens som jag såg att vi fått ett kuvert från kommunen i brevlådan idag fick jag en klump i halsen. Selma har fått förskoleplats fr o m 7 januari -09! Är min lilla bebis verkligen så stor?! Är jag redo att lämna henne i någon annans vård?! Kommer jag klara det?! Tar tid att vänja sig vid tanken...

4 kommentarer:

Vikky a.k.a "Morsan" sa...

Jeeez, Selma börjar bli stor! Förstår att det måste kännas superkonstigt. Vi har ställt oss i kö för förskoleplats och deet kändes skumt..

Jättebra artikel förresten, flög över Corren med superfart hemma hos svärföräldrarna och läste din artikel. Vad stark du är! Och Selma kan skatta sig lycklig för att hon har er båda som föräldrar!

Frida - Doula i Östergötland sa...

vikky:
Tack för dina fina ord! Jag blev väldigt nöjd med reportaget och det känns bra!

Anonym sa...

frida
tiden går alldeles för fort. vilket dagis blir det? det går föresten att anmäla sig till det nya förskolan nu, men det visste du kanske?

Frida - Doula i Östergötland sa...

Vi fick inte Eken, tvärr, det blev Paviljongen på Medvindsvägen 33. Men vi ska stå kvar i kö till Eken så förhoppningsvis får hon plats där snart.