måndag 8 september 2008

Och jag som inte skulle!

Inte nog med alla dessa kedje-sms, nu ska man även behöva tampas med alla små jultidningsförsäljare som vaknar ur sina iden! Jag hade bestämt mig för att inte köpa några tidningar i år men det gick så där - det knackade på dörren idag och vad stod där om inte en söt liten pojke med katalog, papper och penna i högsta hugg! Tänkte att jag kan ju åtminstone bläddra igenom katalogen för att va lite snäll och verka intresserad. För att undvika den där jobbiga tystnaden som lätt skapar en tryckt känsla (ja, jag vet, grabben var 10 år men vaddå?!) började jag småprata lite och dum som jag var så råkade jag ställa frågan om det inte var lite jobbigt att sälja jultidningar. Pojken suckade lätt och tittade på mig med sina sammetslena bruna ögon: "Jo, det är lite jobbigt när ingen köper och så..." Jag köpte två tidningar...

Inga kommentarer: