fredag 5 september 2008

Filbyter-skylten

Sällan har väl en skylt väckt så många känslor. Liksom de flesta andra Linköpingsbor måste även jag få vetilera mina känslor angående den nya Filbyter-skylten. Vid första anblicken fattade jag inte ens att det var en skylt, i nästa sekund var det enda jag kunde tänka: Fy, vad gräslig den är! Jag tycker den är vedervärdig och smaklös, den förfular hela torget! Fasaden blev ju jättefin så det är verkligen synd att den ska prydas med en sån skamfläck. Jag läste att någon ansvarig hade försvarat skylten med att: "Den är finare på kvällen." (Den ska tydligen gå i olika färger då om jag förstått det hela rätt). Jaha, men är det inte bättre att den är fin på dagen när gallerian är öppen än att den är fin på kvällen/natten när fulla krogbesökare ska ta stapplande steg över torget till en taxi? Men, men, vad vet jag, jag kanske bara behöver vänja mig vid åsynen lite först? Liksom det tog mig några år att vänja mig vid det där konstverket i Järnvägsparken...

Inga kommentarer: