lördag 6 september 2008

Följ mig i kampen mot stadens slöfockar

Liksom anna med litet a och resten av Linköpings befolkning var jag dum nog att ge mig ut till Tornby idag. Shit, vad mycket folk, nästan som om det vore julrusch! Har folk inget bättre för sig! Jag menar, jag skulle ju faktiskt ändå handla! ;-)

Vad som upprör mig mer än bilköer är att jag varje gång vid besök på Tornby ska behöva bli irriterad på folk som ställer sig på familjeparkeringarna utan att ha minsta tillstymmelse till barn i bilen. Tanken slår även mig, de få gånger jag åker dit utan barn, att det vore skönt att stå på familjeparkeringen men mitt samvete hindrar mig faktiskt. Och då bör tilläggas att jag ändå har en bilbarnstol monterad i framsätet!

Höjden av fräckhet var en gång när vi såg en tant parkera, gå till bagaget och ta ut en barnstol och sedan sätta den i framsätet för att det skulle se ut som om hon hade barn i bilen! Claes jobbar ju därute så en gång ringde jag in till honom och bad honom säga till vakten att ropa ut i högtalarna att en bil var felparkerad. Jag ger mig verkligen inte i kampen mot dessa slöfockar!

8 kommentarer:

Anonym sa...

håller med till fullo.. eller varför inte ta de som parkerar på handikapprutorna med ursäkten som att att de ska bara in o köpa mjölk eller har ont i benet!??!? Har man en sambo som sitter i rullstol och faktiskt har tillstånd att stå där blir man lätt irriterad...gggggrrrr

Frida - Doula i Östergötland sa...

W:
Jag skulle lätt kunna ta jobb som familje-och-handikapp-parkeringsvakt! Irriterande...

Mia sa...

förstår vad du menar, innan jag hade barn ställde jag mig aldrig där, men de kunde man ju lika gärna gjort för de verkar ju inte spela nån roll om man står där om man har barn eller inte.

Anonym sa...

Bor i Norrköping, men var en tripp till Ikanohuset idag...inte världens bästa dag då Alla andra oxå hade den tanken.

Anonym sa...

Visste inte att det fanns familjeparkering men jag blir tokarg när tillsynes friska parkerar på handikapprutan!

Anonym sa...

Njae, håller faktiskt inte med dig... När familjeparkeringarna ligger närmare än handikapp, då är det nåt som är fel... jag har själv barn och ställer mig gärna långt bort så både ja o bebisen får frisk luft och lite extra motion, mammakilona måste ju faktiskt bort... så sluta lata er mammor o pappor... Skärpning!! nyblivna yngre föräldrar är väldigt bra på att klaga...

Frida - Doula i Östergötland sa...

Anonym:
Jag håller helt och hållet med, handikapp-P ska ju naturligtvis va närmast entrén, själv har jag bara erfarenhet av IKANO:s familje-P och dom ligger INTE närmre än handikapp...

Vidare så vet jag inte om det är så mycket till friskt luft att gå över en parkering belägen i Sveriges näst största handelscentrum, då går jag hellre ut i skogen faktiskt. Och vill jag ha motion, ja då går jag ut på en promenad eller går på gym. Jag får i och för sig motion dagarna i ända av att jaga en bebis som är mer vild än tam!

Slutligen visste jag inte att förmågan att klaga hängde ihop med ålder - man lär sig nåt nytt varje dag!

;-P

Anonym sa...

Anonym - Jag skulle inte ha ngt emot om familjeparkeringen låg längst bort. Det handlar ju inte om närheten in till affären utan möjligheten att slå upp dörren på bilen så pass mycket att man får in och ur sin bebis utan att demolera bilen som är parkerad bredvid. Skulle även vilja veta vad som räknas som yngre! Kul att få räknas in i den kategorin igen! Det var länge sen för min del! :-D