fredag 12 september 2008

Mot hufvudstaden!

I eftermiddag bär av upp till vår kungliga hufvudstad. Jag är så spänd av förväntan på kursen och längtar verkligen till imorgon, förhoppningsvis blir det jättekul, spännande och lärorikt. Igår när vi var på Freja för att göra reportaget fick jag låna några böcker av Åsa som jag ska plöja igenom nu. Bl a Boken om Linnéa som Åsa själv skrivit som stöd för föräldrar som hamnar i samma situation som hon och hennes man gjorde, nämligen att bli föräldrar till ett för tidigt fött barn. Den läste jag ut igår kväll och idag ska jag börja läsa Att bli mamma av Malin Bergström.

Väl mött på måndag igen!

3 kommentarer:

Titti sa...

Har du ochså ett prematurbarn?

Frida - Doula i Östergötland sa...

Nej, det har jag inte men Åsa själv har, hennes flicka vägde bara drygt 700 g när hon föddes.

Titti sa...

Ok, då förstår jag..Ja min dotter vägde lite mer....hon föddes 6 v för tidigt