onsdag 10 september 2008

Lite nervös...

...är jag allt, men mest ska det bli kul! Imorgon jag ska träffa reportern som ska göra reportaget om vad vi gick igenom i samband med att Selma föddes. Det känns så skönt att det äntligen blir av, kan min berättelse hjälpa, om så bara en enda männsika, så är jag nöjd! Återkommer när jag vet när det kommer i tidningen, det kommer i alla fall att vara i Corren, i deras lördag-söndag-bilaga tror jag.

Och på fredag åker jag till Stockholm för att gå första delen av två i doula-utbildningen, ska bli så kul! Jag brinner verkligen för att hjälpa, stärka och stödja andra kvinnor och deras partners nu efter det jag gick igenom. Jag har hittat mitt kall i livet...

4 kommentarer:

Titti sa...

Vad kul med doulautbidning :-) Tror såna som du behövs! Lycka till med reportaget

Sara sa...

Åh vad spännande att få läsa om er i Corren och Doulautbildning lät oxå häftigt, du får berätta mer om det! Kommer ni ner till Freja mån 15/9???

Anonym sa...

Kul ! Bra att satsa på nåt nytt som man verkligen vill. Lycka till !

Frida - Doula i Östergötland sa...

titti: Ja, det ska verkligen bli jättekul! Hoppas göra lite nytta i alla fall, som sagt: hjälper jag en enda så är jag nöjd. Och med tanke på hur mycket positiv respons jag fått både här, i forumet på Familjeliv och irl så verkar det lovande! ;-)

sara: Tycker också det är jättespännande! Planen är att vi ska ta oss in till Freja så jag hoppas på det! Ta gärna med mairo-tygbiten om du har den kvar!

cinsaga: Det känns underbart, jag kan knappt bärga mig!