onsdag 4 februari 2009

Ett halvt piller om dagen

Nu är jag nere på ynka 25 mg av min medicin och har varit så en tid. Tänk att jag ätit så mycket som 150 mg om dagen och nu inte märker någon skillnad trots jag trappat ner så mycket! Jag är så otroligt glad. Även om jag kunnat acceptera att jag äter anti-depressiv medicin och valt att inte skämmas för det så måste jag säga att det känns skönt i hjärtat att jag förmodligen klarar mig galant utan den nu - att jag kan vara lycklig, glad och fungera som människa helt av mig själv liksom! Underbart!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mig spelar det ingen roll vart vi är, men det vore kul att se hur ni bor:)

Caty sa...

Skönt att kunna gå ner i medicin vilken medicin det än är och man ska inte behöva skämmas även om det är så för en del! Alla vågar inte prata om det, man kanske är rädd för omgivningens reaktioner, men varför ska man bry sig om det egentligen? Huvudsaken är att man mår bra. Vad skönt att du mår bättre!
En stor kram till dig

[] Sabine [] sa...

gud va skönt.. det är ju absolut inget att skämmas för. det är iaf bra att det finna medicin när man mår dåligt. kram