torsdag 16 juli 2009

Liten blir stor

Natten till igår kom en liten tjeja intågandes i vårt sovrum - det var du, dottern i huset, som nu beviserligen tar dig ur din spjälsäng! Plötsligt blev det hög prioritet att måla den gamla växasängen som står i garaget ute hos morfar och Sofia! Tills vidare sover du på en madrass på golvet och hittills har det funkat bra.

De senaste dagarna har vi ägnat mycket tid åt dina nya favoriter: min gamla Bockarna Bruse-bok och att titta på Emil i Lönneberga. Jag är så trött på nu, om och om och om igen ska jag läsa... Du tröttnar aldrig! Försökte gömma boken härom dagen men mitt mammahjärta stod inte ut länge med att se hur du febrilt letade i bokhyllan, ingen annan bok dög och bevikelsen i ditt ansikte blev snart påtaglig. Jag tog fram boken ganska omgående... När Emil i Lönneberga började att sändas på SVTs barnkanal märkte vi direkt att du gillade det. Du satt still och tittade hela halvtimmen. Jag plockade fram och dammade av min VHS-film om Emil och griseknoa och den tittar du gärna en stund på efter dagarnas måltider. Idag innan läggdags satt du still och lugnt i soffan i nästan en timma. "Memil" säger du, det låter så gullit när du säger det!

2 kommentarer:

gizttis sa...

Ja, Bockarna Bruse gillar våra barn också. Vi fick också läsa den flera kvällar i sträck, men tack och lov så duger det med andra böcker just nu. Vi syns i eftermiddag.

Anonym sa...

Hon kanske identifierar sig med Emil?
Jag kan tänka mig det...

Kramar, Noomi