onsdag 8 april 2009

Sista dagen

Idag gjorde Selma sin sista dag på förskolan Paviljonen. Barnen fick vara utklädda till påsk-kärringar idag om de ville, Selma hade ingen talan. Antagligen undrade hon vad jag höll på med när jag målade nästippen och kinderna röda och gjorde svarta fräknar samt satte en schalett på huvudet på henne. Men söt som tusan blev hon vill jag lova! Tyvärr hade jag inte möjlighet att ta någon blid vilket är jättesynd!

På tisdag börjar hon på sitt nya dagis, från och med då är det Eken som gäller. Det känns lite vemodigt att byta och flytta på henne men jag är övertygad om det kommer bra och att vi inte kommer att ångra oss. Fröknarna på gamla dagiset är så ledsna att Selma att sluta: "Å, vi tycker det är så tråkigt att Selma ska sluta, hon är ju så himla go!" var det en av dom som sa härom dagen. Till saken hör att det är mina gamla fröknar som jag hade när jag var liten och gick på dagis, så det känns ju lite speciellt både för dom och för mig.

Inga kommentarer: